Veelgestelde vragen

Vragen en antwoorden op een rij

Door de jaren heen heb ik veel vragen gekregen. Ik heb daarom een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen en de antwoorden voor je. Heb je een vraag die hiertussen niet te vinden is?, stuur een mail naar info@jouwoplaadpunt.nl en ik zal het toevoegen. Dank je wel alvast voor je bijdrage.

Mijn eerste behandelmoment afspraak:

  1. Je maakt een afspraak online. Klik hier voor de online agenda.
  2. Intake formulier online invullen. (verplicht)
  3. Tijdens het doornemen van de intake formulier kan ik besluiten om de afspraak niet door te laten gaan als ik merk dat het niet verantwoord is om een behandeling te geven. Hierover wordt telefonisch contact met je opgenomen.
  4. Bij de behandeldag bespreken we je intake formulier. Dit neemt ongeveer 15 minuten in beslag. 
  5. De behandeling kan plaatsvinden.
  6. Behandeling is klaar dan nabespreking.
  7. Nieuwe afspraak inplannen.

Intake formulier

Waarom moet ik een intake formulier (online) invullen?

Omdat ik aangesloten ben bij de beroepsvereniging is een anamnese verplicht.  Dit is voor mij als behandelaar belangrijk om van tevoren te weten of ik bepaalde handelingen wel/niet mag toepassen bij eventueel gebruik van bepaalde medicatie(s). Voor de praktische reden om een factuur voor je te kunnen maken voor betaling en declaratie.

Wat gebeurt er mijn mijn gegevens?

Je gegevens worden gebruikt voor facturatie, voor de nieuwsbrief en voor afspraak bevestiging of annulering vanuit mijn kant.

Je gegevens worden niet met derden gedeeld.

Annuleringen

Ik ben mijn afspraak niet nagekomen. Moet ik de behandeling betalen?

Een afspraak kun je kosteloos 48 uur van tevoren afzeggen. Bij een annulering van 24 uur van tevoren wordt de helft van de behandelingsprijs in rekening gebracht. Minder dan 24 uur van tevoren wordt het gehele bedrag in rekening gebracht.

Bij Social Deal klanten die een afspraak hebben gemaakt gelden deze bovenstaande regels ook voor. De gekochte voucher vervalt dan ook!

Heb je een rittenkaart gekocht? dan gelden dezelfde bovengenoemde regels.

Ik ben ziek en kan niet komen wat dan?

Je bent zwanger en het kan gebeuren dat jij je niet lekker voelt. Laat het telefonisch weten. Soms kan een massage heilzaam zijn ondanks dat jij je niet lekker voelt. 

Het niet kunnen voldoen van een factuur door omstandigheden is altijd bespreekbaar. We komen er samen uit. Vermeld dit wel op tijd!

Betalingen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je krijgt een factuur of je kan in de winkel na het maken van een afspraak betalen.

Ik stuur een Tikkie voor klanten die voor het eerst voor een behandeling komen. Dit krijg je gelijk na de behandeling en dient meteen betaald te worden.

Je krijgt ten alle tijden een factuur ter declaratie voor de ziektekosten verzekeraar, voor je werkgever of voor eigen administratie  ook als je ondernemer bent.

 

Kan de factuur indienen bij mijn werkgever?

Vraag je werkgever naar de vergoedingsmogelijkheden voor deze sessie

Ik heb een factuur ontvangen. Wanneer dient het betaald te worden?

Je hebt 30 dagen de tijd om het factuur te voldoen.

De 30 dagen zijn voorbij en ik heb nog niet betaald. Wat gebeurt er dan?

Na 30 dagen krijg je een 1ste herinnering met € 15,- herinneringskosten. Bij de 2de herinnering na circa (40dgn) komt er €25,- herinneringskosten erbij. Bij de 3de herinnering na circa (45 dgn) komt er € 35,- herinneringskosten erbij. Mocht er nog geen betaling hebben plaatsgevonden, dan wordt een incasso bureau ingeschakeld. Alle bijkomende kosten worden bij jou in rekening gebracht.

Declaraties

Bij welke ziektekostenverzekeraars kan ik declareren?
  • CZ groep: CZ, CZ Direct, Delta Lloyd, Ohra.
  • Menzis: Menzis.
  • Achmea groep: Zilveren Kruis, Avéro, FBTO, OZF en Agis. Zilveren kruis.
  • ONVZ: ONVZ, waaronder ook VvAA en PNOzorg.
Hoe moet ik verzekerd zijn om te kunnen declareren?

Je dient aanvullend verzekerd te zijn voor natuurgeneeskundige behandelingen.

Hoeveel geld krijg ik terug van de ziektekostenverzekeraar bij de declaratie?

Dit is per ziektekostenverzekeraar en je aanvullend pakket verschillend. Kijk op je polis of neem contact op met je ziektekostenverzekeraar om dit zeker te weten.

Welke prestatiecodes wordt gehanteerd?

Prestatiecode 24504 – behandeling “overige psychosociale therapie”

Prestatiecode 24005 – behandeling “overige natuurgeneeskunde” of behandeling“natuurgeneeskunde, mét vermelding van betreffende behandelwijze”

Prestatiecode 24002–  behandeling “kinesologie”

Prestatiecode 24012 – behandeling“energetische therapie”

Prestatiecode 24516 – behandeling “emotioneel lichaamswerk”

Voor Zilveren Kruis, Achmea zijn de volgende prestatiecodes door VIV aangemerkt voor vergoeding: 24002, 24005, 24009, 24012, 24501, 24502, 24504, 24516.

Wat als ik verzekerd ben bij een van de bovenstaande ziektekosten verzekeraars en mijn factuur wordt afgewezen?

Neem dan contact met mij op. Het kan zijn dat er een andere behandelcode gebruikt dient te worden.

Locatie

Kom je aan huis?

Nee, helaas niet. In de praktijkruimte ben ik van alle gemakken voorzien. Het is belangrijk om alles even los te laten om juist in een andere omgeving volledig tot ontspanning te komen. Het is tijd voor you time!

Waar vindt de behandeling plaats?

Industrieweg 12 Zoetermeer.

Gratis parkeren op de aangewezen P XLBox Nederland.

De behandeling

Welke kledingstukken moet ik uit of mag ik aanhouden?

Dit ligt helemaal aan de massage die je wilt ontvangen.
Bij de volledige ontspanningsmassage en klassieke massage dient de kleding uit te zijn. Een BH mag je aanhouden of uitdoen, wat je zelf prettig vindt. (ik wil graag dat je veilig voel) Je kan er ook voor kiezen om naakt op de behandeltafel te gaan liggen. Gedurende de behandeling gebruik ik handdoeken zodat de intieme delen van het lichaam bedekt blijven.

Bij een behandeling zonder kledingstukken aan gaat de behandeling soepeler. Mocht je ervoor kiezen om je ondergoed aan te houden? Voor mannen is het belangrijk om een niet te lange boxershort aan te trekken. Dit zorgt ervoor dat de benen niet goed gemasseerd kunnen worden. Voor de dames die een slipje aan willen houden, adviseer ik om een string aan te trekken. Kan dat niet of heb je dat niet? Geen paniek! Met een ander ondergoed lukt de behandeling ook goed.

Bij een hoofd-nek-schouder massage of hoofdpijnmassage, gaat alleen de bovenkleding uit. Dames mogen hierbij hun BH aanhouden.. Tijdens de massage wordt het lichaam met handdoeken discreet bedekt en wordt alleen het te masseren deel ontbloot.

Ben je onzeker over een bepaald lichaamsdeel en wil je daar het liefst kleding over heen aanhouden? Vraag me gerust of dit kan, dan kijken we samen hoe we dit eventueel aan kunnen pakken!

Zover je wilt bepaalde behandelingen werkt makkelijker op een naakte lichaam.

Mag er gepraat worden tijdens de massage?

Als je dit prettig vindt, dan sta ik hier zeker voor open. Ik zal zelf niet zomaar beginnen met een gesprek, aangezien je voor je ontspanning komt. Voel je niet bezwaard t.o.v. mij als je niet wilt praten, vaak masseer ik in alle stilte. Niets is zo lekker als even helemaal wegdromen!

Wat voor soort olie wordt er gebruikt?

Als basisolie  maak ik op dit moment gebruik van Zonnebloemolie, deze olie is mild, voedend voor de huid en zit boordevol vitaminen! Deze olie wordt meestal ook goed verdragen door gevoelige huiden.

Ik beschik over etherische oliën die ik kan mengen met de basisolie. Dit vanwege hun heerlijke geur en werking op het lichaam en de emotie. Denk aan bijvoorbeeld lavendel voor een ontspannende, kalmerende werking of eucalyptus olie voor een zuiverende en verfrissende werking. Ik pas die olie toe die ik op dat moment het beste vind passen.

Uiteraard mag je ook je eigen olie meenemen indien je dat prettig vindt! Heb je een allergie, graag hoor ik dat ook i.v.m. het gebruik van het soort olie.

Kan ik voor of na de massage bij u douchen?

Nee, wij hebben helaas geen douche gelegenheid.

Jouw rechten, mijn plichten

Meldcode plicht!

Ik werk volgens de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling

De vijf stappen meldcode

  1. Signalen in kaart brengen
  2. Overleg met een professional
  3. Ga in gesprek met de ouder of het kind
  4. Wegen
    1. Er er vermoeden van geweld?
    2. Is er acute of structurele onveiligheid?
    3. Kan je hulp organiseren?
    4. Is er acceptatie van hulp?
    5. Is er veiliger?
  5. Beslissen

Je hebt een klacht

Waar kan ik een klacht indienen?
DE WET KWALITEIT, KLACHTEN EN GESCHILLEN ZORG (Wkkgz)

 

Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken.

De Wkkgz geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.

Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:

  1. Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij je behandelaar.
  2. Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging en zij zorgen dat een klachtfunctionaris in actie komt. Deze kun je toegewezen krijgen door het klachtenformulier door te sturen naar mijn beroepsvereniging VIV Nederland. info@vivnederland.nl, de klachtenfunctionaris komt van de SCAG vandaan (www.scag.nl)
  3. Indien de Klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een geschillencommissie. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals de kosten https://www.camcoop.nl/geschillencommissie/

Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.

Ik wens je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, hoor ik dat graag.

Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat je weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.

Via deze link vind je mijn registratie bij de geschillencommissie https://www.camcoop.nl/

Trainingen en workshops

Reflectietraning

Betalingen

 

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
De training kan in verschillende termijnen betaald worden, jouw voorkeur geef je aan wanneer je je inschrijft. Betaal je in één keer? Dan betaal je direct via de website bij inschrijving. Kies je voor een betaling in 2 keer, dan betaal je het eerste bedrag via de website bij inschrijving en de tweede factuur ontvang je halverwege de training. Bij betaling in 4 keer betaal je de eerste termijn bij inschrijving en vervolgens ontvang je elk kwartaal een factuur en bij een maandelijkse betaling elke maand. Alle facturen dienen binnen 14 dagen betaald te worden.

Wat als ik voortijdig stop met de training?
De betalingsovereenkomst geldt voor de gehele training. Welke betalingsmogelijkheid je ook kiest, het gehele bedrag moet worden voldaan, ook als je zelf besluit de training niet af te maken of vroegtijdig te stoppen. Dit geld ook bij mondelinge toezeggingen.

Wat wordt er verstaan onder vroegtijdig stoppen van de cursus?

De deelname aan de cursus begint op het moment dat het voorbereidings formulier ingevuld en ingediend is op het e-mailadres: giovancahooi@gmail.com

Waarom is de training duurder als ik in termijnen betaal?
Sommige mensen vinden het fijn om de betaling te spreiden, daarom zijn er verschillende betaalmogelijkheden. Een termijnbetaling brengt wel meer administratieve kosten met zich mee, waardoor deze opties iets duurder zijn.

Wat als ik een maand niet kan betalen?
De Reflectietraining is een waardevolle training waar je de rest van je leven wat aan hebt. Het thema ‘geld’ komt hierin ook aan bod! Het kan zo zijn dat de betaling een keer niet lukt. Als je dit vooraf duidelijk aangeeft, dan bekijken we samen de mogelijkheden en voorkomen we onnodige administratiekosten. Ik ben van mening dat geld je namelijk niet in de weg mag staan, want deze training is toegankelijk voor iedereen!

 

Door wie wordt deze cursus gegeven?

Ik, Giovanca Hooi, heb deze cursus volledig zelf bedacht, ontworpen en ingericht. Ik ben jouw persoonlijke coach, trainer en begeleider gedurende de hele periode. Lees hier gerust meer over mij. Het kan zijn dat er voor bepaalde onderwerpen een gastdocent aanwezig is ter ondersteuning, dit laat ik vooraf duidelijk aan de groep weten.

 

 

Hoe groot is de groep?


De groep verschilt per periode van grootte. Vertrouw erop dat de groep zich vormt naar wat jij nodig hebt. De groep is in ieder geval nooit groter dan 12 personen. Zo is er voldoende tijd, ruimte en aandacht voor individuele ondersteuning en begeleiding.

 

Waarom moet ik een geheimhoudingsverklaring invullen?

Een nóg betere versie van jezelf kan het best ontstaan in een veilige omgeving. Die omgeving bied ik jou op meerdere niveaus. De geheimhoudingsverklaring zorgt ervoor dat je de vrijheid ervaart om eerlijk naar jezelf en anderen te kijken én om daarover te praten. Zo kan je jezelf zijn, je diepste emoties tonen en bespreken wat je wilt bespreken, zonder je zorgen te maken of je ergens voor te schamen. Alles blijft binnen de groep en iedereen respecteert elkaar en elkaars proces.

Tegen cursisten die zich niet aan de geheimhoudingsverklaring houden, wordt aangifte gedaan (dit is gelukkig nog nooit voorgekomen).

Naslagwerk

Meditaties
Een belangrijke ondersteuning van de Reflectietraining zijn meditaties. Deze meditaties worden op maat gemaakt tijdens de trainingsavonden of -dagen. De meditaties worden ter plekke opgenomen en gedeeld met de groep, zodat ze ook buiten de training om beluisterd kunnen worden, om bijvoorbeeld patronen op een dieper niveau te veranderen.

Deze meditaties mogen niet gedeeld worden met derden, omdat ze specifiek gericht zijn op de dynamiek binnen de groep. Algemene ondersteunende meditaties, ook voor derden, zijn overigens wel te koop, stuur hiervoor een e-mail naar giovancahooi@gmail.com.

Huiswerk
Iedere trainingsavond of -dag krijg je huiswerk mee. Zo ga je de ene keer aan de slag met wat je zojuist geleerd hebt en een andere keer bereid je je vast voor op de volgende training. Het is aan jezelf om te bepalen hoeveel tijd je hieraan besteedt. Hoe meer aandacht je besteedt aan het huiswerk, hoe dieper de transformatie en de uitwerking van de Reflectietraining. Zo kan je makkelijker meepraten over het proces dat jij meemaakt en wanneer blokkades zich aandienen, kan ik je direct helpen. Dit is overigens ook erg leerzaam voor de gehele groep.

Voor wie is de training geschikt?

De Reflectietraining is voor iedereen geschikt. Man, vrouw, jong (vanaf 12 jaar), oud, gelovig, atheïst, ‘spiritueel’ of juist helemaal niet. Dat is het mooie aan deze training; iedereen leert zijn of haar eigen lessen en pakt de dingen op die bij hem of haar passen.

Het is ook mogelijk om een zelf samengestelde groep aan te melden. Denk aan een compleet gezin, een vriendinnengroep, een sportteam, een groep collega’s… Bedrijven bied ik overigens ook op maat gemaakte, kortere versies van de training aan, waarin bijvoorbeeld één thema behandeld wordt. Een originele invulling van een bedrijfsuitje of teambuilding! E-mail naar giovancahooi@gmail.com voor meer informatie hierover.

 

Cursusavonden en -dagen – aanwezigheid – verzuim – vakantie

Wanneer zijn de cursusavonden of -dagen?
Bij de 12-wekelijkse Reflectietraining vindt de training elke dinsdagavond plaats, van 19:30 tot circa 22:00 uur. Mocht je niet in de gelegenheid zijn op dinsdag, dan kan er bij voldoende animo gekeken worden naar een alternatieve avond. Geef dit bij de inschrijving aan.

De 10-maandelijkse Reflectietraining vindt plaats op de laatste zondag van de maand van 10:00 tot 17:00 uur.

Bij beide trainingen is het wenselijk dat je elke trainingsavond of -dag aanwezig bent. Samen met de andere cursisten vorm je een groep waarmee je deze bijzondere reis aangaat. Daarom is het belangrijk er voor elkaar te zijn en elkaar te steunen, alleen al door je aanwezigheid.

Wat als ik een keertje niet kan?
Als je wegens ziekte of een andere dringende reden niet aanwezig kan zijn op een avond of zondag, meld dit dan tijdig.

Gaat de training door tijdens (school)vakanties?
In principe worden de vakantieweken overgeslagen. Alleen als de gehele groep besluit door te willen gaan tijdens een vakantieperiode, kan dit gezamenlijk besproken worden.

Vergoedingen

Wordt deze training door mijn werkgever vergoed?

Jazeker, vraag je werkgever naar de vergoedingsmogelijkheden.

Door wie word ik gemasseerd?

Door Giovanca Hooi.